Akcenty w UK

BBC The Voices Recordings

Straszenia Bayera ciąg dalszy. Na stronie BBC można znaleźć mapę UK, dzięki której można posłuchać akcentu z różnych obszarów Wielkiej Brytanii. Proponuję na początek kliknąć punkt zaznaczony u mnie na czerwono lub tu i odsłuchać fragmentów dźwiękowych. A to akcenty z mojej okolicy.

Jak komuś nie sprawa trudności rozumienie tego akcentu to niech skoczy do co poniektórych miejsc w Irlandii Północnej, a hardcorowcom polecam Walię :)

ps. Mój kolega z pracy po przerzuceniu się na akcent z Glasgow jest średnio zrozumiały nawet dla innych Szkotów.

2 komentarzy do “Akcenty w UK”

  1. Bayer

    lol ;] powtórzę to jeszcze raz – byłem dumnym studentem anglistyki… takim z powołania.. dopuki mnie nie wykopali ;] wiec mnie nic nie zaskoczy ;p oprócz tego powoli uczę się japońskiego… czy moze być coś bardziej niezrozumiałego? chyba nie ;]



  2. agni

    po wysłuchaniu akcentu z Whalsay (no dobra, “I would say” można zrozumieć..), sądzę że Shetlandy to już tylko administracyjnie dla UK dosięgalne, bo językowo bardziej kojarzą się z Faroer, można porównać z cudownym dźwiękiem ze stacji radiowej Utvarp Foroya
    http://www.uf.fo



Zostaw komentarz

Trackback: http://blog.9gods.com/2006/10/13/akcenty-w-uk/trackback/